کد مطلب:313539 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:180

چهلچراغی در خور بیت العباس
3. در سال 1368 شخصی به ما مراجعه كرد و اظهار داشت كه من نیتی در دل دارم و با آقا قمر بنی هاشم علیه السلام عهد كرده ام كه اجابت حاجت شرعیه ام را از خداوند بخواهد تا من هم هدیه ای ناقابل به بیت العباس تقدیم نمایم. اكنون شما بگویید كه ساختمان به چه وسایلی نیاز دارد؟ ما هم چند مورد به ایشان پیشنهاد كردیم و گفتیم هر گونه كه خود صلاح می دانی عمل كن، چون ممكن است امكان پرداخت كل وجه در تو نباشد و الزام به آن جنبه ی تحمیل پیدا كند و ما راضی نیستیم. كمی فكر كرد و گفت: به نظرم می آید كه یك عدد لوستر (چلچراغ) آبرومند كه در خور این بیت باشد خریده و نصب نمایم.

11 ماه پس از آن تاریخ، او كارتن بزرگی را همراه خود به بیت العباس آورد كه محتوی همان لوستر بود. فورا با كمك برادران هیئت و استاد برقكار به سقف آویخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. از او خواستیم كه حاجت خود را بیان نماید تا ما هم



[ صفحه 357]



برای اهل ایمان، اجابت این گونه حاجات را با واسطه قرار دادن ائمه ی معصومین - صلوات الله علیهم - بازگو نماییم.

نامبرده گفت: پس از ازدواج، خداوند پسری به ما عطا فرمود كه پس از تولد وی، عیالم كسالتی جزئی پیدا كرد. بعد از دارو و درمان زیاد، كسالتش رفع گشت ولی دیگر باردار نشد. مدت 17 سال به هر كدام از پزشكان متخصص زن و زایمان در سراسر كشور و استفاده از داروهای گیاهی و قابله های محلی مراجعه كردم هیچ گونه نتیجه ای حاصل نگردید.

آخرالأمر از همه جا رانده و مأیوس شده بودم، فهمیدم كه باید از كمك های غیبی استمداد كنم و به ائمه اطهار علیه السلام توسل جویم: نزد خودم با باب الحوائج، آقا قمر بنی هاشم علیه السلام، در خانه اش این گرفتاری و مشكل را بیان نموده و از او خواستم كه عنایتش را از من گدای مسكین و محتاج حمایت دریغ نورزد، در نتیجه پس از 17 سال و اندی، چند روز پیش خداوند رحمان پسری دیگر به من عنایت فرمود و اینكه این هدیه را به شكرانه و سپاس از مرحمت صاحب بیت، به عنوان «برگ سبزی است تحفه ی درویش» تقدیم می دارم.